En av de största orsakerna till att en mjukvara inte fungerar som tänkt är att den inte har implementerats på rätt sätt från början. Enligt en undersökning kring teknologi säger 40% av byggföretagen att man inte har implementerat ny teknologi beroende på brist på support, nära följt av ekonomiska skäl på 37% och de anställdas tveksamhet på 32%.
Det kan vara frestande att köpa mjukvara direkt från "butikshyllan" på nätet, men då ingår för det mesta ingen utbildning eller nödvändig support före och efter implementeringen av mjukvaran. Vissa leverantörer erbjuder utbildning i början direkt efter köpet, men vet du om du kan få support under hela avtalstiden? Får du support på plats och kan de erbjuda det om något tekniskt fel skulle inträffa?
Om du söker en inventariehanteringslösning som kan möta alla dessa krav och önskemål, så ska du kontakta oss på Hilti redan idag.
Vi har mer än 75 års erfarenhet av byggbranschen och våra servicespecialister har hjälpt tusentals Hilti-kunder att identifiera möjligheter för att optimera och anpassa verktygsuppsättningen och digitalisera sättet att hantera verktyg och annan utrustning. Kolla vad våra kunder tycker här.