Pappersarbete
Den troligtvis största utmaningen när det gäller administration inom byggsektorn är pappersarbete och bristen på adekvat hantering.
Pappersarbete förekommer överallt, från kontor till byggarbetsmiljöer och är den primära metoden att kommunicera projektförändringar, lagernivåer, inventarieplats och rörlighet över personal och arbetsplatser samt platsens säkerhetsnivå och efterlevnad av lagstadgade skyldigheter.
Veta var dina tillgångar finns vid en given tidpunkt. Veta att de är kompatibla och regelbundet testade enligt säkerhetsbestämmelserna. Veta att dina anställda är utbildade och har nödvändiga certifikat för att kunna utföra deras jobb inom lagens ram. Allt detta beror helt på förmågan hos varje medlem i ditt team att manuellt fylla i relevant dokumentation och se till att den har levererats i rätt tid till rätt personer för behandling. Du kan redan se att stenen som startar lavinen rullar, inte sant?
Ett stort ansvar ligger i pappersarbetet och ofta görs allvarliga misstag när hanteringen inte sköts ordentligt, särskilt när dokument måste hanteras på plats, där huvudprioriteten är att jobbet ska bli gjort och allt annat är underordnat.
Relaterade utmaningar till pappersarbete:
- Problem med pappersöverföring av inventarier och rekvisitionsformulär för inventarier
- Inte känna till var inventarierna finns och vem som har dem
- Slösa pengar på att hyra inventarier som du redan har på plats, men inte kan hitta
- Köpa dubbla uppsättningar av verktyg som resulterar i överskottslager
- Medarbetare och verktyg som inte uppfyller kompetenskrav och prestanda på byggarbetsplatser
- Extra kostnader för att ha överskridit projektets tidsplan