Byggbranschens skräddarsydda mjukvara för inventariehanteringssystem gör det möjligt för dig att spåra inventarier i lagret, i bilar och på byggarbetsplatser. Du vet exakt var inventarierna finns, men också deras status när det gäller uppfyllande av lagar och krav samt service och underhåll. På så sätt säkerställer du också att dina projekt kan leverera i tid och till avtalat pris.
Att veta vilka funktioner eller fördelar du ska prioritera när du ska välja den bästa lösningen för ditt företag kan vara svårt. Det finns en mängd olika alternativ på marknaden, och alla erbjuder olika funktioner och alla påstår att de är bäst.
Det finns vissa fallgropar som chefer inom byggbranschen alltid verkar hamna i när de väljer mjukvara för verktygs- och inventariehantering:
- "Mjukvaran var inte kompatibel med all vår utrustning, så vi kunde bara spåra vissa av verktygen."
- "Inventarieetiketterna passade inte för den typ av arbeten som vi sysslar med."
- "Vi bytte till en ny leverantör, eftersom vi inte fick support på platsen."
Därför ska vi i denna blogg fokusera på fyra egenskaper som är grundläggande för den bästa mjukvaran för inventariehantering, så att du lätt kan jämföra produkterna på marknaden och fatta rätt beslut för ditt företag.
Detta blogginlägg är ett av flera i en serie, skrivna för att du ska få ut maximalt ur både verktyg och personal. Läs de andra artiklarna här.