HUR FUNGERAR HILTIS E-HANDELSLÖSNINGAR
Vi erbjuder flera sätt att länka samman er inköpsprocess med Hilti.
SYSTEMINTEGRATION
Direkt EDI-integration
Electronic Data Interchange (EDI) är en direkt länk mellan ert system och Hilti, oavsett om det är ert eget system eller en e-marknadsplats. Detta är särskilt användbart om ni är en frekvent kund.
EDI stödjer flera transaktioner så som order, orderbekräftelse, sändningsinformation samt faktura och är tillgänglig i flera format så som SNSI, X12, cXML och iDoc.
Hilti arbetar idag med flera av de stora leverantörerna av inköps- och affärssystem såväl lokalt som globalt.
Order via email
Om ert system generar ett inköpsunderlag (t.ex. som PDF) som ni mailar kan vi konvertera det underlaget för att effektivisera och automatisera orderprocessen.
PRODUKTINFORMATION OCH DATA SOURCING
PunchOut/OCI länkad till Hilti’s hemsida
Föredrar du att handla direkt via vår hemsida och vill slippa att underhålla statiska artikelfiler kan vi sammankoppla ert system som stödjer PunchOut/OCI med vår hemsida. Då importeras din Hilti varukorg från vår hemsida direkt till ditt inköpssystem för att förenkla inköpet.
eCatalog/artikelfil
Du kan även få en skräddarsydd elektronisk artikelfil i de flesta format (MS Excel, BMEcat, XML, etc) med all relevant information (artiklar, priser, produkt- och bildlänkar, miljödata, etc) för inläsning i ert inköpssystem