B2B E-HANDEL

Automatisera din inköpsprocess med Hilti

Hilti B2B e-procurement

Hilti e-handelslösningar länkar Hiltis system direkt till ert.

Vi erbjuder en rad lösningar som automatiserar er inköpsprocess från offert till faktura, vilket effektiviserar orderflödet, förenklar administrationen och får dina produkter levererade snabbare

HUR FUNGERAR HILTIS E-HANDELSLÖSNINGAR

Vi erbjuder flera sätt att länka samman er inköpsprocess med Hilti.

SYSTEMINTEGRATION

Direkt EDI-integration

Electronic Data Interchange (EDI) är en direkt länk mellan ert system och Hilti, oavsett om det är ert eget system eller en e-marknadsplats. Detta är särskilt användbart om ni är en frekvent kund.

EDI stödjer flera transaktioner så som order, orderbekräftelse, sändningsinformation samt faktura och är tillgänglig i flera format så som SNSI, X12, cXML och iDoc.

Hilti arbetar idag med flera av de stora leverantörerna av inköps- och affärssystem såväl lokalt som globalt.

Order via email

Om ert system generar ett inköpsunderlag (t.ex. som PDF) som ni mailar kan vi konvertera det underlaget för att effektivisera och automatisera orderprocessen.

PRODUKTINFORMATION OCH DATA SOURCING

PunchOut/OCI länkad till Hilti’s hemsida

Föredrar du att handla direkt via vår hemsida och vill slippa att underhålla statiska artikelfiler kan vi sammankoppla ert system som stödjer PunchOut/OCI med vår hemsida. Då importeras din Hilti varukorg från vår hemsida direkt till ditt inköpssystem för att förenkla inköpet.

eCatalog/artikelfil

Du kan även få en skräddarsydd elektronisk artikelfil i de flesta format (MS Excel, BMEcat, XML, etc) med all relevant information (artiklar, priser, produkt- och bildlänkar, miljödata, etc) för inläsning i ert inköpssystem

HUR VÅRA E-HANDELSLÖSNINGAR ÖKAR PRODUKTIVITETEN

Hilti B2B e-procurement

Våra B2B e-handelslösningar är utformade för att förenkla administration i allt från offert till faktura.

• Produktivitet och reducerade kostnader genom att lägga order direkt i ert egna inköpssystem. Fakturor skapas automatiskt matchar orderunderlag och orderbekräftelser.

• Kostnadstransparens
Produktinformation och priser tillgängligt direkt i ditt system.

• Kontroll
Få kontroll på era inköps- och fakturaprocesser.

FÅ MER INFORMATION OM E-HANDELSLÖSNINGAR

Vill du ha hjälp med att hitta rätt lösning för ert inköpssystem, vänd dig till din lokala Hilti-kontakt

KUNDESERVICE

VAD VÅRA KUNDER SÄGER OM HILTI’S E-HANDELSLÖSNIGNAR

Att lägga våra order elektroniskt reducerar antalet fel och effektiviserar orderprocessen

Att kunna handla Hilti’s produkter direkt i vårt inköpssystem sparar oss mycket tid genom att direkt har all information tillgängligt samtidigt som fakturahanteringen blir mycket enklare”

”Genom att vi kan lägga order direkt i vårt inköpssystem säkerställer vi att märkning och leveransinformation alltid blir korrekt vilket är A och O”

”Med PunchOut kan vi söka och hämta produktinformation ur en snygg och lättnavigerad miljö på Hilti’s hemsida och samtidigt samla alla våra inköps i vårt inköpssystem”

Att ha Hilti integrerat i vårt inköpssystem är en nyckelfaktor för att effektivisera våra inköp och inte minst säkerställa att vi handlar miljöklassade produkter som lever upp till både de miljö- och kvalitetskrav vi har på våra arbetsplatser och i våra projekt. All information finns direkt i inköpssystemet.

Dela

Kontakta oss
Kontakta oss