Tjänstebeskrivning och tjänstespecifika villkor för Hilti ON!Track

1. TJÄNSTEBESKRIVNING

1.1. Tjänsterna kommer att göras tillgängliga för kunden av Hilti i enlighet med programvaru- och tjänsteavtalet och respektive beställningsformulär (gemensamt kallat ”Avtalet”). Tjänsten består av (i) Programvaran och (ii) Kundsupporten i enlighet med beskrivningen i Avtalet. 

1.2. Kostnadsfria tjänster. Programvaran består av följande kostnadsfria moduler:

  • ON!Track  Ready i form av mobilapplikation och web bapplikation (Där det är berättigat) bestående av:
              a) Hilti Verktygshantering
              b) Hilti Funktioner för Smarta verktyg där det är berättigat (t.ex. batteristatus, användningsdata, felsökningsdata, etc.) 
              c) Inventariehantering för Hilti-utrustning och
              d) Inventariespårning av Hilti-utrustning

1.3. ON!Track Inventariehantering (avgiftsbelagd ). Den avgiftsbelagda ON!Track-programvaran består av

1.3.1. Webbapplikation 

a) Inventariehantering 

b) Lagerhantering 

c) Inventariespårning 

d) Underhållsstyrning 

e) Arbetsmiljöstyrning 

f) Inventariekostnadsrapporter (grundläggande) 


1.3.2. Mobilapplikation 

a) Inventariehantering

 b) Lagerhantering 

c) Inventariespårning 

d) Underhållsstyrning

 e) Arbetsmiljöstyrning 

f) Streckkodsskanning

 g) Bakgrundsskanning

 

2. Tjänstespecifika villkor FÖR ON!TRACK

2.1. Leverantören av programvaruåtkomsten ska tillhandahålla åtkomst till tjänsterna när de professionella implementeringstjänsterna har slutförts.

2.2. Auktoriserade användare och beviljade behörigheter.

  • ON!Track Ready: Kundens anställda i form av obegränsade rättigheter för namngivna användare
  • ON!Track Asset Manager: Kundens anställda och Kundens leverantörer och/eller kunder i form av obegränsade användningsrättigheter för företag.

Behöriga användare ska vara Kundens anställda och kundens leverantörer och/eller kunder. 

2.3.  Extraktionsperiod for ON!Track Inventariehantering. Vid avtalsperiodens eller förnyelseperiodens slut (beroende på sammanhang) ansvarar kunden för att extrahera kunddata i förväg. Tjänsteleverantören kommer att radera kunddata [180] dagar senare. Kunddata kan inte längre återställas efter denna period.

3. MODULER I ON!TRACK INVENTARIEHANTERING

Följande moduler kan vara föremål för separat ersättning och kan beställas ytterligare. En modul är eventuellt endast tillgänglig i ett specifikt paket, kan inte beställs separat och är föremål för det aktuella paketerbjudandet.

a) Inventariekostnader

Grundläggande hantering av kostnader för arbetsplatsinventarier. Anpassningsbar kostnadsrapportering efter inventarie, arbetsplats eller tidsperiod.

b) Kvantitetsartiklar

Kvantitetsartiklar innefattar allmänna inventarier och förbrukningsartiklar. Hantering av lagernivåer och lagerplatser, påminnelser för påfyllnadsorder, rapporter för översikt av förbrukning.

c) ON!Track Unite (API referenser)

Åtkomst- och användningsrättigheter till Application Programming Interfaces (API) för ON!Track för egentillverkad integration (eller via tredje part anlitad av kunden) av ON!Track med andra tredjepartsapplikationer. Användningen av ON!Track API är föremål för villkoren i Developer Agreement for the ON!Track API. ON!Track Unite API är för närvarande i en  Beta-fas och erbjuds kostnadsfritt tillsvidare.

 

d) ON!Track Unite (Hilti-försedd integration)

Åtkomst- och användningsrättigheter till förbyggd integration mellan ON!Track och Hilti förvalda tredjepartsapplikationer som utnyttjar ON!Tracks API-funktionalitet (se ovan). Förvalda tredjepartsapplikationer är tillgängliga under följande länk.

4. Systemkrav

För att kunna implementera, använda och driva tjänsterna måste kunden säkerställa att kundens system, nätverk och/eller enheter uppfyller följande systemkrav:

 

Microsoft®
Internet
Explorer®

Microsoft®
Edge

Google
Chrome™
(
rekommenderas)

Mozilla®
Firefox®

Apple®
Safari®

Webb applikation

IE 11

Senaste tre versionerna

Senaste tre versionerna

Senaste tre versionerna

Senaste tre versionerna

  Kompatibelt operativsystem

Kompatibel webbläsare

Minsta nätverkshastighet/-typ

Minsta dataabonnemang *Beroende på användning

Minsta RAM-minne

Minsta hårddiskutrymme *Beroende på användning

Mobil
applikation

Senaste tre versionerna (iOS och Android)

N/A

3G and above

500 MB/month

2GB

200 MB

Alla systemkrav kan ändras efter tjänsteleverantörens bedömning på grund av ändringar i systemets inställningar, design och funktionalitet. 

4. Användningsbegränsningar

Vid användning av tjänsterna måste kunden till fullo följa följande användningsbegränsningar och är ensamt ansvarig för att vidta nödvändiga begränsningsåtgärder för att undvika eventuellt felaktig användning:

 All information och alla data som ingår i tjänsterna avser endast användning av Hilti-produkter och baseras på principer, formler och säkerhetsbestämmelser i enlighet med Hiltis publicerade tekniska information och bruks-, monterings- och installationsanvisningar etc. som måste följas strikt. Hiltis produktportfölj som används i samband med tjänsterna kan variera från land till land. Alla siffror som ingår i tjänsterna är genomsnittliga siffror och därför ska användningsspecifika tester utföras innan relevant Hilti-produkt används. Resultatet av de beräkningar som görs med hjälp av tjänsterna baseras i huvudsak på de data som kunden matar in. Kunden bär därför hela ansvaret för att se till att det inte finns några fel och att uppgifterna är fullständiga och relevanta för kunden. Kunden är dessutom ensamt ansvarig för att resultaten av beräkningen kontrolleras och godkänns av en expert, särskilt när det gäller efterlevnad av tillämpliga regler, projektkrav, normer och tillstånd, innan de används för kundens specifika tillämpning. Programvaran ska endast användas som ett hjälpmedel för att tolka normer och tillstånd, och levereras inte med någon garanti för avsaknad av fel, korrekthet och relevans för resultat eller lämplighet för en specifik tillämpning. Kunden måste vidta alla nödvändiga och rimliga åtgärder för att förhindra eller begränsa skador som orsakas av tjänsterna. Alla beräkningsresultat och utformningar är rekommendationer och måste bekräftas av en professionell konstruktör och/eller konstruktionsingenjör för att säkerställa att beräkningsresultaten och utformningarna är lämpliga och tillräckliga för kundens specifika jurisdiktion och projektkrav. 

Vidare utgör avsnittet "VARNINGAR” i var och en av rapporterna som genereras med tjänsterna en integrerad del av beräkningsantagandet. Kunden måste uppfylla de strängaste kraven och se till att de granskas av en lämplig expert innan de används.

Hilti ansvarar inte på något sätt för att återställa kontobaserade data.

Hilti ansvarar på något sätt varken för API-integreringarna som byggts av tredje part eller av kunder eller för funktionerna i tredje parts applikation som är förintegrerad med ON!Track. Hilti ansvarar inte på något sätt för dataförlust, korruption och redigering i samband med en integration. ON!Track Unite API-uppgifterna ska förvaras på en säker plats och inte delas med tredje part. ON!Track Unite API erbjuds för vanlig dataintegration, och inte för något syfte med datautvinning, högbelastningssamtal, otillåtna samtal eller för andra syften med datainsamling.

Funktionerna som erbjuds under den aktuella ON!Track Unite beta-fasen ska användas för utvärderingssyften och kanske inte överensstämmer med juridiska och/eller regulatoriska krav. Hilti kommer inte att ha något ansvar för någon skada eller skada som uppstår ur eller i samband med betafunktionerna, med upphörandet av betafunktionerna (Hilti kan besluta, efter eget gottfinnande, att avbryta betafunktionerna eller valda API:er) .

7. Professionella tjänster

7.1. Analys på plats 

Analystjänsterna på plats utförs av tjänsteleverantören hos kunden. De kan omfatta följande aktiviteter:

  •  Bedömning av kundens status med avseende på konstruktionsarbetets spårning och ledning
  •  Identifiering av inventarier för förbättringsåtgärder med avseende på konstruktionsarbetets spårning och ledning
  •  Kvantifiering av inventarier av besparingspotential genom implementering av motsvarande tjänstemodul(er) av tjänsteleverantören 
  • Definition av implementeringsplan för Hilti ON!Track 

7.2. Programvarukonfiguration

Programvarukonfigurationen utförs av tjänsteleverantören utanför kundens lokaler. De kan omfatta följande aktiviteter: 

  • Definition av datastruktur, till exempel för 
  • Inventariekategorier och platser 
  • Definition av användarroller stöd för dataexport/import/inmatning 

7.3. Uppmärknings- och implementeringsdagar 

Uppmärknings- och implementeringsdagarna utförs av tjänsteleverantören hos kunden. De kan omfatta följande aktiviteter: 

  • Fästa taggar på kundens inventarier 
  • Lägga till inventarier i ON!Track-programvaran 

7.4. Utbildning på plats 

Utbildningstjänster på plats tillhandahålls av tjänsteleverantören hos kunden. De kan omfatta följande aktiviteter: 

  • Introduktion till systemet och viktiga definitioner 
  • Utbildning i hur man konfigurerar och använder den webbaserade applikationen
  • Utbildning i hur man konfigurerar och använder smarttelefonappen
  • Utbildning i hur hårdvaran används om den köps från tjänsteleverantören
  • Processrekommendationer
  • Rekommendation om hur man märker upp olika typer av inventarier 

7.5. Onlineutbildning

Onlineutbildningstjänsterna tillhandahålls av tjänsteleverantören via internet. De kan omfatta följande aktiviteter:

  • Introduktion till systemet och viktiga definitioner
  • Utbildning i hur man konfigurerar och använder den webbaserade applikationen 
  • Utbildning i hur man konfigurerar och använder smarttelefonappen

7.6. ON!Track Unite Tjänster

De professionella tjänsterna relaterade till ON!Track Unite (API-uppgifter och Hilti-försedd integration) utförs av tjänsteleverantören antingen i kundens lokaler eller på distans. De kan omfatta följande aktiviteter:

  • Datakonfiguration och implementering av Hilti-försedda ON!Track Unite-integrationer
  • Utbildning i hur de integrerade applikationerna fungerar (för Hilti-försedda ON!Track Unite-integrationer) samt om nya affärsprocesser som involverar de integrerade applikationerna
  • Rådgivning om ON!Track Unite (utvecklarhubben, E2E-testning, integrationsscenario, partners, implementerings- och utbildningstidslinje, samordning med utvalda tredje parter, etc.)

Dela