Hilti uthyrningspartners

We don't hire, we help you hire

ÖVER 20 ÅRS SAMARBETE MED UTHYRNINGSBRANSCHEN

Vår nära relation med uthyrningsbranschen sträcker sig mer än 20 år tillbaka i tiden. Vi vet att hyra av verktyg är ett bra sätt att få jobben på byggarbetsplatserna att fungera och det finns många goda skäl för slutanvändaren att hyra sin utrustning. Till exempel när det gäller ovanliga arbetsmoment, plötsligt hög belastning, deadlines med mera. I alla dessa fall kan det vara mer kostnadseffektivt och innebära mindre besvär att hyra utrustningen än att köpa den.

Vi förstår hur viktigt kvalitet, tillförlitlighet och säkerhet är för din bransch. Oavsett hur litet eller stort ditt företag är, kan vi erbjuda ett stort sortiment av innovativa produkter för alla dina behov.

Vi har dedikerade säljare för uthyrningsbranschen som kan ge dig råd och utbildning på alla våra produkter och dess användningsområde. De kan även svara på frågor som berör både personalen och kundernas hälsa och säkerhet. Med våra innovativa tjänster, toppmoderna teknologi och vår egen reparationsverkstad hjälper vi dig att förbättra tillgängligheten för din maskinpark. Vi kan på så sätt hjälpa dig att sänka dina kostnader och öka lönsamheten.

Vårt samarbete med uthyrningsföretag gör att vi kan erbjuda slutanvändare tre olika sätt att få tillgång till ett verktyg från Hilti

Hilti Tool Service
1 / 3
Verktygsservice - 3 dagar eller kostnadsfritt

När du köper ett Hilti-verktyg får du mer än bara ett verktyg. Du får också vår supersnabba verktygsservice. Vi reparerar ditt Hilti-verktyg inom 3 dagar. Kan vi inte hålla det löftet behöver du inte betala för reparationen. Som en del av vårt serviceerbjudande rengör vi även ditt verktyg! Vi kan även hämta verktyget på din arbetsplats och återlämna det på samma arbetsplats igen.

Fleet Management – we manage your tools, so that you can manage your business.
2 / 3
Fleet Management - vi tar hand om dina verktyg så att du kan ta hand om dina affärer

Med Hilti Fleet Management betalar du en fast månadsavgift som täcker alla kostnader för verktyg, service och reparationer. På så sätt blir det enklare för dig att ha koll på ekonomin och minska det administrativa arbetet. Det finns inga dolda kostnader. Alla verktyg som ingår i programmet byts ut regelbundet, så att du kan arbeta med den senaste generationen verktyg som gör att du slipper dyrbara stillestånd. Fleet Management är ett alternativ till köp med en bindningstid på 3–5 år, inte en uthyrningstjänst.

Hiltis partners inom uthyrning erbjuder ett stort antal Hilti-verktyg med tillhörande förbrukningsartiklar.
3 / 3
Hiltis partners inom uthyrning erbjuder ett stort antal Hilti-verktyg med tillhörande förbrukningsartiklar

Det finns många skäl till att det är en bra lösning för dig att hyra din utrustning. Till exempel för speciella applikationer, plötslig hög belastning, deadlines, med mera. Att hyra utrustning för en viss tid kan vara mer kostnadseffektivt än att köpa samma utrustning. Det innebär också att du får tillgång till den senaste generationens verktyg och om verktyget skulle gå sönder, så byter uthyrningsföretaget ut det trasiga verktyget.

Specialutbildat team - rikstäckande, lokal kännedom

Please enter alternative text here (optional)

Hiltis Account Managers, som enbart riktar in sig på uthyrningsverksamhet, nyttjar avancerade CRM-system för att ha full transparens mellan säljkanalerna. Detta för att kunna ge den bästa servicen för våra uthyrare. 

Våra specialister riktar enbart in sig på uthyrning och erbjuder kostnadseffektiva lösningar. Denna tjänst stöds med utbildning, demonstrationer samt tips och råd när det gäller service och reparationer. Dessutom kan vårt specialistteam delta i kundevent där vi kan demonstrera era Hilti-verktyg.

Ta reda på mer

Please enter alternative text here (optional)

Toppmodern serviceverkstad för maximal produktivitet.

Specialiserade tekniker och utrustning som indelats efter typ av verktyg för snabb montering och demontering av verktyg.

Programvara med pekskärmsteknologi för snabba diagnoser, automatiska prognoser och uppföljningar av reservdelar.

Under 2019 skickades över 99% av alla verktyg tillbaka till kund samma dag som de kom in för reparation. 

 

Dela