Image alt text (optional)

Viktigt meddelande

Beställning online, via säljare eller i butik kommer inte att vara möjlig mellan 23 och 25 november.

Vi kommer att uppgradera vårt system mellan fredagen den 23 november 00.00 och söndagen den 25 november 24:00 för att kunna ge er bättre support än någonsin. 

Under denna period kommer beställningar online, via er säljare och i butik, samt alla onlinetjänster, vara otillgängliga och inga ordertransporter kommer heller att genomföras förrän nästföljande måndag, den 26 november. 

Vi rekommenderar er att skicka in era beställningar så snart som möjligt för att minimera stilleståndsrisken.   

Alla system kommer att vara i drift igen från och med måndagen den 26 november.  

Hur kommer vi att hjälpa er när ni inte kan beställa?

Kundservice

Ni kommer att kunna nå kundservice som vanligt under våra vanliga öppettider. Vårt team kommer att finnas tillgängligt för att svara på frågor och ta emot beställningar, men tänk på att beställningarna inte kommer att kunna behandlas förrän måndagen den 26 november.  

På grund av de samtalsvolymer vi förväntar oss denna dag rekommenderar vi att ni försöker planera verksamheten för att i så stor utsträckning som möjligt undvika beställningar med långa väntetider som följd. 

Ring: 020-555 999   

Butiker

Din lokala Hilti-butik kommer att vara stängd under denna period men öppnar åter som vanligt måndagen den 26 november.

Webbplatsen och appen

Du kommer fortfarande kunna hitta produktinformation och ladda ned dokument på Hilti.se. Observera att du inte kommer att kunna logga in på ditt konto under denna period. 

Hilti-appen kommer att vara offline. 

Båda system kommer att vara i drift igen måndagen den 26 novemb

Sales Rep Icon

Din säljare

Er säljare kommer delta i interna möten under dagen och troligtvis otillgänglig via telefon och e-mail.

Vanliga frågor

F: Varför uppgraderar vi systemet?

S:  Vi uppdaterar till den senaste versionen av SAP  så att vi att kunna bli mer mångsidiga och utveckla bättre och snabbare lösningar med molnbaserad teknik.

Q: Vad uppgraderar vi till?

S: Det nya systemet är S/4 HANA.

F: Om jag har ett brådskande ärende den 23 november, kan jag fortfarande beställa då?

S: Kundservice är den enda säljkanalen som håller öppet den 23 november. De kommer ta emot order men dessa kommer att ligga offline och behandlas först på måndagen, den 26 november. Det kommer alltså vara som att ordern kommer in på måndagen, med en extra transportdag från fredagen räknat. På grund av de förväntat ökade samtalsvolymer till kundservice rekommenderar vi att ni planerar verksamheten i så stor utsträckning som möjligt. Svarstiderna kommer med största sannolikhet vara längre än vanligt. Försök alltså i störst möjliga mån få in beställningar redan på onsdagen till kunder med tidskänsliga projekt.

F: När är sista tidpunkt för beställning innan uppdateringen?

S: Sista tidpunkt för beställning är 22 november klockan 16.00. Om du försöker skapa en beställning efter denna tidpunkt kommer den att ligga pausad och behandlas när systemet är igång igen nästföljande måndag. Inga order kommer alltså att skickas den 23 november.

F: Vad händer med min beställning om jag skapar den på hilti.se den 23 november?

S: Den 23 november kommer beställningsfunktionen på hilti.se inte vara tillgänglig. Vi rekommenderar dig att försöka beställa dagen innan eller nästföljande måndag, den 26 november. Även om det inte kommer att gå att behandla transaktioner kommer under denna tid kommer produktinformationen fortfarande att finnas tillgänglig i informationssyfte.

F: Vad kommer att hända med EDI-beställningar (B2B)?

S: Beställningar som skapas via EDI-systems kommer att behandlas så snart systemet är uppe igen måndagen den 26 november för transport följande dag.

F: Vad händer med min beställning om jag skapar den hos min säljare den 23 november?

S: Din beställning kommer att vara pausad tills den kan behandlas, så snart systemet är uppe igen - det vill säga måndagen den 26 november.

F: När kommer jag kunna beställa som vanligt igen igen?

S: Hilti.se, Hilti-butiker, kundservice och din säljare kommer att vara tillbaka som vanligt igen måndagen den 26 november.

F: Vad händer om jag måste skicka ett verktyg på reparation?

S: Inga reparationsbeställningar kommer att kunna behandlas eller skickas den 23 november, men det finns flera sätt du kan komma åt reparationsservice före eller efter systemuppdateringen.

 

  • HILTI.SE: Reparationsbeställningar kommer att ligga nere på hemsidan mellan 23 och 25 november. Om du loggar in måndagen den 26 november ska du kunna boka din reparation som vanligt.  www.hilti.se
  • HILTI CONNECT Reparationsbeställningar via appen Hilti Connect kommer att ligga nere mellan 23 och 25 november. Om du loggar in måndagen den 26 november ska du kunna boka din reparation som vanligt.
  • HILTI-BUTIK Hilti-butikerna kommer att hålla stängt den 23 november. Du får gärna lämna in verktyg för reparation dagen innan, förutsatt att detta sker innan 15.00, för utleverans samma dag. Alternativt kan du lämna av dina verktyg i butiken för reparation följande måndag den 26 november November. Hitta din närmaste Hilti-butik här: www.hilti.se/stores
  • KUNDSERVICE: Har ni brådskande behov den 23 november kommer vårt kundserviceteam att finnas tillgängligt för att manuellt hantera reparationsbeställningar. På grund av de samtalsvolymer vi förväntar oss denna dag rekommenderar vi dock att ni försöker planera verksamheten för att i så stor utsträckning som möjligt undvika beställningar med långa väntetider i telefonkö som följd.

 

F: Kommer min reparation fortfarande garanterat kunna returneras inom tre dagar?

S: Den 23 november kommer inga transporter alls att ske, och detta gäller också reparationsbeställningar. På grund av dessa störningar går det inte att garantera 3-dagarsreparationer. Vi lovar emellertid att returnera verktygen så snart som möjligt.

Dela