Vad är så unikt med Hilti verktygsservice?

Hilti Verktygsservice

Tänk på din bil. Även om de flesta av oss ser till att bilen är försäkrad, vet vi ändå att en olycka eller ett motorfel kan inträffa. Det värsta är att sådana händelser för det mesta sker efter att garantiperioden löpt ut, så att man måste betala dyrt för repareration. 

Lyckligtvis fungerar det inte så med Hiltis verktyg. Vi erbjuder fria reparationer upp till två år genom vår garanti. Vi kallar det för en "kostnadsfri period", då vi hämtar, reparerar och lämnar tillbaka verktyget inom 3 dagar (5 dagar till norra Sverige), kostnadsfritt. 

Det låter väl bra? Men du undrar kanske vad som händer efter två år, när den kostnadsfria perioden är över? Vi har tänkt på det också. 

När garantin för verktyget har löpt ut erbjuder vi "3 dagar eller kostnadsfritt", vilket är ett löfte att vi reparerar verktyget och lämnar tillbaka det inom tre dagar - kan vi inte hålla vårt löfte betalar du ingenting för varken reparation eller transport. Dessutom är varje reparation begränsad av ett kostnadstak, så att du slipper reparationskostnader som potentiellt hade överstigit nypriset!

VAD INNEBÄR 3 DAGAR ELLER KOSTNADSFRITT?

Hilti garanterar att ditt verktyg repareras inom tre dagar, i annat fall behöver du inte betala för reparationen.

Det enda du behöver veta: om ditt verktyg skulle gå sönder hämtar vi det hos dig, reparerar det och återlämnar inom tre dagar (fem dagar till norra Sverige). Lyckas vi inte hålla löftet är både reparation och transport kostnadsfri!

Låter det enkelt? Det är det! Du bokar en upphämtning, verktyget hämtas av vår logistikpartner för vidare transport till vår centrala verkstad i Skåne och demonteras för analys. Om verktyget är äldre än två år skickas ett kostnadsförslag för ditt godkännande.

Därefter repareras maskinen med nya orginaldelar, monteras ihop igen, funktiontestas, rengörs, packas och skickas tillbaka till dig - var du än är!

Varför är denna verktygsservice så unik?

Hilti ser till att du slipper känna stress, eftersom vi vet att tid är pengar och det är viktigt för oss alla!

Vi vet att  det kan vara mycket påfrestande om ett verktyg går sönder. För det första blir du frustrerad eftersom ett fel på verktyget kommer att leda till ett stillestånd i verksamheten och kanske förseningar i projektet. För det andra måste du ta reda på alla fakta om verktyget för att planera in den tid som behövs för att reparera verktyget. 

För det tredje måste du lägga ner pengar på att reparera verktyget, men också för att frakta det till återförsäljaren eller tillverkarens verkstad.

Hilti ser till att du slipper känna stress, eftersom vi vet att tid är pengar och det vill vi spara åt dig!

vilka är fördelarna med den här tjänsten?

TID

I dagens stressade samhälle letar vi hela tiden efter mer tid, vilket innebär att tiden redan är dyrbar som den är. 

  • Max stillestånd i 3 dagar: Verktygen tillhör de viktigaste resurserna på en arbetsplats och om det maximalt handlar om tre dagar finns det ofta andra arbetsuppgifter som medarbetarna kan fokusera på. 
  • Hämtning och lämning: Du behöver inte bekymra dig om att köra runt och hämta och lämna verktyget, utan bara boka via ditt konto på hilti.se eller ring kundservice och boka reparationen så sköter vi all logistik och tar hand om alla kostnader.  
  •  Du behöver inte leta efter inköpskvitto eller liknande: När ett verktyg går sönder brukar vi vara tvungna att leta igenom mailkorgen efter inköpsordern för att få fram ett ordernummer - men när det gäller verktyg från Hilti räcker det med verktygets serienummer för att boka reparationen. Dessutom behöver du inte registrera ett verktyg för att garantin ska gälla.
  • Ingen offert för reparationen: Det kan ta flera dagar att ta fram en offert eftersom verktyget behöver demonteras och analyseras. Men i vårt fall har vi satt ett maxtak för reparationskostnaderna, så vi kan skicka det till vår verkstad utan att du behöver oroa dig för hur mycket det kommer att kosta

KOSTNAD

Det finns många tjänster som inte är synliga, men de bidrar i hög grad till din lönsamhet. Se hur Hilti verktygsservice spelar en väsentlig roll för resultaten i slutändan.

  • Tillverkningsfel: Det händer mycket sällan att våra verktyg drabbas av tillverkningsfel. Men om detta skulle inträffa erbjuder Hilti fullständig livstidsgaranti.
  • Kostnadsfri reparationsperiod: Den här klassledande garantin gäller i upp till två år och omfattar alla typer av slitage på verktyg, batterier och laddare.
  • Kostnadstak för reparationer: När garantitiden har löpt ut garanterar vi ett kostnadstak för alla framtida reparationer som motsvarar 40% av priset för ett nytt verktyg, vilket gör att man slipper oroa sig för skyhöga reparationskostnader. 
  • Reparationskvalitet: Skulle du inte ha svårt att sova på nätterna om du precis har betalat för reparationen av ett verktyg  och samma verktyg går sönder igen? Varje nyreparerat verktyg kommer med en ny garantiperiod á tre månader, vilket innebär att eventuella reparationer eller service inom kommande kvartal är kostnadsfria.

 

Denna tjänst kommer som standard på alla våra verktyg eftersom vi är måna om att ditt företag ska förbli framgångsrikt.

Dela